Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návod, jak si naběhnout výpadem proti konkurenci

19. 09. 2013 15:12:50
Šéfredaktor Reflexu Pavel Šafr se pustil do iDNES.cz za článek o předvolebním výzkumu síly politických stran. Vadí mu údajně nepravdivý titulek. Háček je v tom, že titulek je pravdivý.
Článek vyšel 16.září na iDNES.czČlánek vyšel 16.září na iDNES.cziDNES.cz

Šafr kritizuje článek o předvolebním výzkumu agentury STEM. Vadí mu titulek, který říká: "Pravice i ČSSD ztrácí dech, Babišovo ANO posiluje".

Podle Šafra má článek "tu zvláštní vadu, že odporuje významu titulku". Z článku podle něj nevyplývá, že by hnutí ANO (jehož šéf Andrej Babiš vlastní mediální dům MAFRA, pozn. red.) posilovalo. Pan Šafr tak usuzuje na základě toho, že jsem u většiny stran ve článku zachytil trend, tedy to, zda posilují či oslabují, zatímco u ANO jsem zapsal poznámku "bez dat".

Je tam pár dalších výpadů, ale pojďme k věci.

V červnovém výzkumu neukrojilo hnutí ANO žádnou měřitelnou část z koláče stranických preferencí (prostě mělo tak málo, že STEM jejich výsledek nezveřejnil). V zářijovém ukrojilo 5,2 %. Ta čísla jsou veřejně dohledatelná.

Bavíme se o dvou průzkumech s téže metodikou, proto je lze srovnávat. Neměřitelný výsledek v červnu ("bez dat") je méně než 5,2 % v září. Proto jsem napsal, že Babišovo ANO posílilo.

Na řečnickou otázku Pavla Šafra, co by se mi stalo, kdybych "k uvedené zprávě STEM dal titulek, jenž by odpovídal podstatě informace", lze říct jen to, že přesně to jsem udělal.

jw.jpegJan Wirnitzer, redaktor iDNES.cz

Autor: | čtvrtek 19.9.2013 15:12 | karma článku: 16.47 | přečteno: 2490x

Další články blogera

Odpověď ukrajinskému velvyslanci

Novinář iDNES.cz Adam Hájek publikoval v uplynulých dnech sérii reportáží z Doněcku. V MF DNES na ně kriticky reagoval velvyslanec Ukrajiny v ČR Jevhen Perebyjnis. Tomu odpovídá šéfredaktorka iDNES.cz Naděžda Petrová.

30.5.2017 v 15:05 | Karma článku: 28.14 | Přečteno: 2139 | Diskuse

Diskutujete na iDNES.cz? Nově můžete doložit identitu pomocí služby mojeID

Už skoro tři roky umožňuje iDNES.cz diskutování jen pod skutečnou identitou. Pomocí služby mojeID je prokázání identity nyní jednodušší.

15.7.2015 v 16:38 | Karma článku: 14.08 | Přečteno: 986 | Diskuse

Další články z rubriky Média

Petr Karas

Víte to vy?

Je výborné, že slavný válečný román o osudech dobrého vojáka Švejka se mi někde ztratil. Alespoň nemusím hledat, na které stránce a ve kterém díle románu se o tom psalo: ušetřím tedy mnoho času.

20.9.2017 v 15:20 | Karma článku: 5.04 | Přečteno: 116 | Diskuse

Jan Bartoň

Zaorálek myslel na Trockého

Nehoda ministra Lubomíra Zaorálka je mimo jiné doplněná rozhovorem na novinky.cz. V něm se Zaorálek přiznává, že po zranění hlavy myslel na Trockého.

18.9.2017 v 9:04 | Karma článku: 25.59 | Přečteno: 946 | Diskuse

Adam Mikulášek

Uklízíte v ČT? Žádná politická vyjádření ani na soukromém Facebooku!

Vedení ČT nakázalo všem zaměstnancům tohoto média, aby se zdrželi vyjadřování svých politických postojů před volbami, v rámci „nezávislosti“. Jenže nikoli jen z pozice pracovníků ČT, ale i jako soukromým osobám.

15.9.2017 v 15:45 | Karma článku: 32.23 | Přečteno: 845 | Diskuse

Tomáš Vyoral

Sorosova pionýrka v DVTV by nastavovala hodnotu faktů a omezovala inzerci alternativě

Kolegyně Daniely Drtinové ze Sorosova Open Society Fund v DVTV káže o správném nastavení hodnoty faktů a o utnutí tipce alternativním webům, které mají dohromady ročně z inzerce 30 milionů. OSF má 44,5 mega. A CTHH je ok.

13.9.2017 v 11:29 | Karma článku: 44.33 | Přečteno: 3101 | Diskuse

Jan Bartoň

iHned.cz zrušil diskusi pod články

Po kontrole webů idnes.cz, lidovky.cz a novinky.cz, které pravidelně sleduji, kde se ještě diskuse povolují, je rozhodnutí ihned.cz docela překvapivé. Jo, když jde o „kulturu projevu“, dokážeme být i „tvrdí“.

13.9.2017 v 8:05 | Karma článku: 33.59 | Přečteno: 1683 | Diskuse


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.