Redakční Redakční

Největší a nejčtenější seriozní noviny v Česku - MF DNES a iDNES.cz. Osminásobní držitelé čtenářské ceny Křišťálová lupa. Server s nejdůvěryhodnějším zpravodajstvím (online redakce).

Etický kodex redakcí iDNES.cz a MF DNES

Vydavatelský kodex médií provozovaných společností MAFRA a.s.

Redakční Redakční

Pozor na vládu s dvojnásobnou nedůvěrou

Ahóóój. Na úvod bych chtěl říci, že nemám nic proti ministru dopravy Zdeňku Žákovi. Jako mladý konzervativec mě zhruba před dvaceti lety v Janáčkově divadle u nás v Brně na nějakém mítinku ODS přímo představil Václavu Klausovi. Což byl tehdy šéf největší a také politik nejoblíbenější. Já jsem byl začátečníkem žurnalistického cechu a klepala se mi kolena. Tohoto ministra řezníka zmiňuji proto, že odstřelil nejvíce svých podřízených.

31.10.2013 v 16:00 | Karma: 42,38 | Přečteno: 7630x | Diskuse| Politika

Redakční Redakční

Zemanovci – strana bez vkusu, která přetížila výtah k moci

SPOZ se štěpí. Největším důkazem toho je, že Zemanovci zveřejňují prohlášení regionálních organizací, které stojí za stávajícím vedením. Taková SPOZácká anticharta. Vratislav Mynář a Martin Nejedlý versus Vladimír Dryml a Miroslav Šlouf. Jak říká Miloš Zeman, tohle není válka mezi dobrem a zlem, tohle je válka mezi dvěma zly. On to samozřejmě říkal o jiné a opravdové válce.

17.10.2013 v 11:19 | Karma: 42,63 | Přečteno: 4828x | Diskuse| Politika

Redakční Redakční

Lidé, kroužkujte. Podle sebe, manuálů, ale hlavně odpovědně

Lidé, kroužkujte na kandidátkách. Ale odpovědně. Pozor na náhodné kroužkování neznámých osob. Nepodléhejte schématům. Například pokud budete kroužkovat posledního na kandidátce, vystavujete se nebezpečí, že opravdu vyberete nejhoršího.

7.10.2013 v 17:16 | Karma: 16,05 | Přečteno: 715x | Diskuse| Politika

Redakční Redakční

Návod, jak si naběhnout výpadem proti konkurenci

Šéfredaktor Reflexu Pavel Šafr se pustil do iDNES.cz za článek o předvolebním výzkumu síly politických stran. Vadí mu údajně nepravdivý titulek. Háček je v tom, že titulek je pravdivý.

19.9.2013 v 15:12 | Karma: 17,44 | Přečteno: 2533x | Diskuse| Média

Redakční Redakční

Jestlipak by Václav Klaus v roce 1938 zavelel do války

Čím více bouří eurozóna, tím více bude bouřit i Václav Klaus. Už od druhé půlky loňského roku vyzařuje z prezidenta uspokojení člověka, který se nemýlil; dlouho varoval, byl za to peskován, a přece mu nyní vývoj dal za pravdu. Ovšem i když Klaus v mnoha ohledech správně ukázal na chyby v konstrukci Evropské unie, přece je dobré položit jemu a jeho přívržencům pár otázek. A to ještě dříve, než ze sebe začne prezident v novém roce sypat další přednášky, projevy a statě na téma úpadek Evropy (jako že krize jednotné evropské měny určitě pokračovat bude).

13.1.2012 v 18:33 | Karma: 19,83 | Přečteno: 2892x | Diskuse| Politika

Redakční Redakční

Krize eura. Když budeme přivolávat peklo, skutečně přijde

Budeme-li všichni neustále opakovat, že se řítíme do horoucích pekel, nakonec se do nějakých těch pekel skutečně dostaneme. A právě tento efekt nyní – obávám se – hrozí v Česku.

7.12.2011 v 13:11 | Karma: 20,96 | Přečteno: 2481x | Diskuse| Média

Redakční Redakční

Jak ze mě Apple udělal podivína. A rovnou dvakrát

Když jsem včera přišel do práce, místo počítače jsem našel smuteční oltář. Kolegové mi na monitor nalepili fotku Steva Jobse s černou páskou a na „bednu“ (je to klasické PC, takže se skládá z několika rozměrných kusů) položili nakousnuté jablko se symbolem kříže a hořící svíčku.

7.10.2011 v 10:31 | Karma: 18,65 | Přečteno: 4742x | Diskuse| Média

Redakční Redakční

Teroristické útoky z 11. září v českých novinách - a v MF DNES

O teroristickém útoku z 11. září 2001 na Ameriku jsem se dozvěděl někdy po třetí hodině odpolední našeho času. Tu scénu si pamatuji velmi dobře - historické události se ostatně vyznačují právě tím, že si lidé přesně pamatují, co v tu chvíli dělali a jak se o ní dozvěděli.

10.9.2011 v 10:00 | Karma: 13,01 | Přečteno: 4456x | Diskuse| Média

Redakční Redakční

Chtěli bychom snad, aby se český bulvární tisk učil v Británii?

Nenávist trvala toho dne více než jen pětminut – spíše šlo o několik hodin. V jeden loňský březnový čtvrtek ovládla nevraživost vůči českému bulvárnímu tisku sál českého Senátu. Na zvláštním semináři tam hovořili herec Marek Vašut či senátor Tomáš Töpfer a příspěvky některých řečníků se nesly v takovém duchu, jako by český bulvár byl nejhorší na planetě.

23.8.2011 v 16:07 | Karma: 10,02 | Přečteno: 3196x | Diskuse| Média

Redakční Redakční

Proč vznikla reportáž o Šumavě a co bylo dál

Stačilo, že stál u cesty a rozčiloval se, že odvážejí jeho sedmáctiletou dceru k výslechu. Dostal ránu od policisty a po několika vteřinách už měl ruce spoutané za zády. Dosti tvrdý zákrok proti jednomu z lidí, kteří na Šumavě blokovali kácení lesa, jsem viděl ze čtyř metrů. To co jsem viděl, jsem pak také napsal. Podle šéfa krajského ředitelství policie jsem tím spáchal trestný čin.

9.8.2011 v 13:31 | Karma: 31,98 | Přečteno: 5305x | Diskuse| Ostatní

Redakční Redakční

„Krásný“ Bártův svět. Dokud ho poslouchají...

Zastavte to už někdo, chtělo by se skoro zakřičet! Čím víc pod povrch Věcí veřejných se noříte, tím šílenější svědectví o podstatě vládní strany nacházíte.

18.5.2011 v 11:56 | Karma: 38,44 | Přečteno: 8908x | Diskuse| Politika

Redakční Redakční

Jak dlouho MF DNES pracovala na odhalení Víta Bárty

Reportéři MF DNES už od loňského léta systematicky mapují minulost jedné z nejzáhadnějších postav dnešní vládní koalice. Co je vlastně Vít Bárta zač? Proč přivádí tolik lidí z bezpečnostní agentury ABL do ministerských úřadů? Otázky, které padaly z úst koaličních partnerů i samotného premiéra.

8.4.2011 v 10:26 | Karma: 45,54 | Přečteno: 42575x | Politika

Redakční Redakční

Píše o mně paní Petra. Díky, ó díky!

Ocitl jsem se v memoárech Petry Paroubkové. Jsem poctěn.

15.12.2010 v 12:49 | Karma: 44,04 | Přečteno: 14139x | Diskuse| Média

Redakční Redakční

Nemazlete se s trolly

Jsou poťouchlí, sarkastičtí, někdy zlomyslní, jindy vtipní nebo originální, provokující, zákeřní, extravagantní. A baví se tím, že vás naštvou. Nedělám si legraci. Trollové vážně existují.

26.7.2010 v 13:57 | Karma: 20,52 | Přečteno: 7018x | Diskuse| Ostatní

Redakční Redakční

Bafotbal Bafotbal. Aneb jak jsem prožil africký šampionát

Naděje je má cesta, vítězství můj osud. Španělští fotbalisté krásně naplnili nápis na autobusu, který je v Africe vozil. Jaký vzkaz mohu z turnaje poslat já? Jaký vlastně byl „můj“ šampionát?

22.7.2010 v 12:31 | Karma: 11,31 | Přečteno: 2082x | Diskuse| Sport

Redakční Redakční

Zeman volal. Paroubek dští přes Facebook

Položit otázku Jiřímu Paroubkovi dva týdny po jeho volebním neúspěchu je velmi rizikový podnik. Vaše otázka skončí na Paroubkově stránce na Facebooku.

17.6.2010 v 10:42 | Karma: 28,28 | Přečteno: 5579x | Diskuse| Politika

Redakční Redakční

Měli zavolat myslivce z Čech aneb fórky v diskusích

Přiznám se – mám na iDNES.cz jednu vášeň. Rád projíždím diskuse a hledám (podle mých měřítek) vydařené fóry. Mé pocity by se snad daly přirovnat k nadšení, které mohou prožívat náruživí houbaři. I mě frustruje období, kdy prolézám diskusním mlázím a nikde ani pomyslná prašivka. A naopak neskrývám nadšení ze zdařilého úlovku.

15.6.2010 v 11:10 | Karma: 16,74 | Přečteno: 2885x | Diskuse| Ostatní

Redakční Redakční

Ty politizuješ, on politizuje, oni politizují

Je už taková doba. Do voleb zbývá pár týdnů, tak se tím kdekdo ohání a mlátí přes hlavu konkurenci. Kdo politizuje, má být podezřelý nebo špatný.

27.4.2010 v 14:25 | Karma: 12,27 | Přečteno: 2030x | Diskuse| Politika

Redakční Redakční

Neznám vás, ale všechno vám vykecám

To je prostě typický Mirek Topolánek a jeho přestřelené fóry za hranou. Když zhlédnete celé video s ním, najednou je vyznění jeho výroků o homosexuálech, Židech, křesťanech či Češích jiné. Zdá se mi, že neřekl nic tak hrozného, nahlas uvažoval a rozhodně není xenofobní, homofobní či nesnášenlivý.

23.3.2010 v 10:22 | Karma: 36,27 | Přečteno: 10117x | Diskuse| Politika

Redakční Redakční

Hygienik mi včera neřekl, proč se nenechal očkovat

Když jsem se včera napoprvé dovolala hlavnímu hygienikovi, překvapilo mě to tak, že jsem skoro zapomněla, na co se ho chci zeptat. On totiž Michael Vít telefony obvykle nezvedá, takže se mu volá spíš pro dobré svědomí, že člověk něco neodbyl (aktualizováno).

2.2.2010 v 10:47 | Karma: 33,71 | Přečteno: 10501x | Diskuse| Média